Monday 27 August 2012

Disini memori tercipta..

*Masih sedang menyiapkan repot walaupun mood beraya masih lagi dalam jiwa raga.Nak buat macam mana dah promise dengan Dr G nak siapkan selepas seminggu beraya.Terbayang muka bahagia Dr G bagi kelonggaran untuk tidak sambung LI selepas raya.Baiknya Dr G.Maka,bersusah payah berada di dalam menyiapkan repot.Itu pun bersambung lepas raya.Almaklumlah banyak sampel yang saya dan Azeeza buat..

Sempat lagi bergambar dua anak murid kesayangan Dr G..hehe..:D *kesayangan la sangat..

Ok,kemudian hari Khamis sebelum nak cuti raya merupakan hari terakhir iaitu hari Jumaat,saya bersama kawan-kawan lab..Ina,Shidah,Azeeza semua akan cuti bermula dengan hari jumaat.Maka,sesi bergambar dengan warga lab pun bermula..Terasa bahagia apabila dapat bergelak tawa tetapi sedih kerana itulah merupakan hari terakhir..

suka kacau Mr Tan yang baik hati..:D ini dia terkejut sebab tangkap gambar curi dia..

Ada lagi gambar..Budak-budak Lab Proteomics memang suka bergambar.
Yang berjubah tu Puan Fazehah yang kami anggap macam mak kami sendiri,n Kak Ina,kak yang sporting!
Sebab hari yang terakhir ber LI di Lab Proteomics,maka sesi bagi hadiah..Saya dan Azeeza beri hadiah pada Mr Tan dan Dr G.Ina dan Shidah beri hadiah pada Dr N kesayangan mereka..

Gambar ini yang paling mahal.Tengok la Dr G saya yang gagah.Bersama dengan Dr N.
Saya sangat kagum dengan semangat Dr G.Pada usia yang begitu muda beliau merupakan seorang yang happy dengan kerja yang beliau lakukan.Kata-kata beliau,"Enjoy with your work!"

Gigih mcm Dr G.Lepas bergambar sempat lagi bertanyakan pendapat beliau mengenai result Exp kami..:D
Itulah kenangan yang tidak mungkin dipelajari di mana-mana.Latihan Industri yang dilakukan bukan sekadar untuk mencukupkan unit ataupun suka-suka,tetapi pengalaman itulah yang terlalu berharga yang hanya sesetengah insan yang berjaya mendapatkannya.

Pengalaman itu yang mematangkan diri.Memang ada benarnya dengan kata-kata ini.Pengalaman bekerja,pengalaman menghadapi orang-orang disekeliling,bagaimana cara kita menghadapi insan yang berada disekeliling dan meneruskan senyuman walaupun berhadapan dengan pelbagai perkara dan cabaran yang baru.

LI pun dah habis.Maka dunia pekerjaan sementara sudah ditinggalkan,dan dunia sebagai pelajar perlu diteruskan kerana itulah realiti.

Owh,ye..masih dalam mood beraya, "Selamat Hari Raya"

P/S : next entry,Raya!!
-IlliaNida-








3 comments:

  1. eh x prasan plak ada entry nie..huhu..cutenyer muka mr tan...haha...repot..repot..repot...=)

    ReplyDelete
  2. Tau takpe..akhirnya dah selamat dah send report!! :D

    ReplyDelete